Τα όσα εφαρμόζονται στα δημόσια σχολεία, σχετικά με τη στήριξη και ένταξη μαθητών με μεταναστευτική βιογραφία στο εκπαιδευτικό σύστημα, δεν έχουν φέρει τα σωστά αποτελέσματα, σημείωσε ο βουλευτής της Δημοκρατικής Παράταξης – Συνεργασία, Αλέκος Τρυφωνίδης, σε τηλεοπτική παρέμβαση στο κρατικό κανάλι.
Σύμφωνα με έκθεση της σχολικής εφορείας Λευκωσίας, στα πλείστα σχολεία της περιφέρειας υπάρχουν ξενόγλωσσοι μαθητές με καταγωγή και γλώσσα προέλευσης από χώρες, που σε αριθμό κυμαίνονται συνήθως από εφτά μέχρι εννιά, αριθμός όμως που σε κάποιες περιπτώσεις φθάνει και μέχρι τις είκοσι τέσσερις.
Στόχος της ΔΗΠΑ-Συνεργασία είναι να συμβάλει με εισηγήσεις, έτσι ώστε να εξευρεθούν λύσεις για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Απαιτείται ολοκληρωμένη μεταναστευτική πολιτική, που να αντιμετωπίζει αποτελεσματικά το πολυσύνθετο αυτό πρόβλημα, αλλά είναι υποχρέωση της χώρας μας και του εκπαιδευτικού συστήματος να παρέχει μόρφωση και εκπαίδευση σε κάθε μαθητή που γίνεται δεκτός σε σχολική μονάδα, ανεξάρτητα εθνοτικής προέλευσης.
Πρώτο μέτρο είναι φυσικά η αποτελεσματική εφαρμογή μεταναστευτικής πολιτικής, που να περιορίσει τις ανεξέλεγκτες ροές και να παρέχει ωφελήματα και δικαιώματα μόνο στους νόμιμα δικαιούχους. Δεύτερο μέτρο είναι η άμεση δημιουργία ξεχωριστών τμημάτων εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας, προτού οποιοσδήποτε μαθητής ενταχθεί στο κανονικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Εξίσου σημαντική είναι η ενσωμάτωση μαθητών και οικογενειών, με μεταναστευτική βιογραφία, στο ευρύτερο κλίμα των σχολικών μονάδων, έτσι ώστε να εναρμονιστούν με τα κοινωνικά δεδομένα που ισχύουν στη χώρα μας, με πλήρη σεβασμό όμως στη δική τους εθνοτική και θρησκευτική προέλευση.
Η ΔΗΠΑ-Συνεργασία ζητά την ταχύτερη διεκπεραίωση των αιτήσεων ασύλου, την άμεση επαναπροώθηση όσων δεν δικαιούνται το καθεστώς του πολιτικού ασύλου, σωστή μέριμνα σε χώρους υποδοχής και φιλοξενίας και αυστηρότερους ελέγχους στη δράση των Μη-Κυβερνητικών Οργανώσεων.