Είχαμε σήμερα στην Επιτροπή Παιδείας και Πολιτισμού, την ενημέρωση από τη Γενική Διευθύντρια για την εφαρμογή του θεσμού του προαιρετικού ολοήμερου σχολείου. Οφείλουμε να συγχαρούμε την Υπουργό, τη Γενική Διευθύντρια αλλά και τις συνδικαλιστικές οργανώσεις γιατί από την αγορά υπηρεσιών πηγαίνουμε στο νέο θεσμό του μισθωτού, κάτι στο οποίο συμβάλαμε και εμείς. Αυτός ο νέος θεσμός για τις χιλιάδες εκπαιδευτικούς που εργάζονται στα ολοήμερα, έχει ουσία γιατί περιλαμβάνει όλα τα δικαιώματα των εργαζομένων, δηλαδή την αντίστοιχη κλίμακα Α8 -10% για τους απόφοιτους πανεπιστημίων, για τους τριετούς φοίτησης Α5 και τους απόφοιτους γυμνασίου στην Α2. Θεσμοθετήθηκε η ετήσια άδεια, η άδεια ασθενείας, μητρότητας, ο 13ος μισθός και όλα όσα προνοούν οι νόμοι και οι κανονισμοί του Υπουργείου Εργασίας.
Ταυτόχρονα όμως, διαπιστώθηκαν και αρκετές στρεβλώσεις, τις οποίες εποικοδομητικά αναδείξαμε σήμερα ενώπιον του Υπουργείου Παιδείας και το καλέσαμε όπως τις δουν άμεσα για τη διόρθωση τους. Αυτές αφορούν τη μισθοδοσία των εκπαιδευτικών αορίστου χρόνου σε σχέση με τους μόνιμους συναδέλφους τους που θα διδάσκουν στα ολοήμερα, τις ώρες εργασίας, τη σύνδεση του πρωινού σχολείου με το απογευματινό και απαιτήσαμε από το Υπουργείο Παιδείας να συνεχιστεί ο διάλογος ούτως ώστε να αναθεωρηθούν τα πιο πάνω θέματα. Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στα ολοήμερα είναι ακόμα ένα θέμα που συζητήσαμε και αναμένουμε και τα 50 άτομα που θα διδάξουν στο πιλοτικό πρόγραμμα των νηπιαγωγείων.
Τέλος, εκφράζω την αισιοδοξία μου ότι η Υπουργός Παιδείας μαζί με τα στελέχη του Υπουργείου, τις συνδικαλιστικές οργανώσεις ΣΕΚ και ΠΕΟ, τη ΠΟΕΔ, μαζί με τις δικές μας εισηγήσεις θα μπορέσουμε να διορθώσουμε όσον το δυνατόν καλύτερα αυτές τις στρεβλώσεις, αδικίες αλλά και το ότι βρίσκονται σε μειονεκτική θέση αρκετοί εκπαιδευτικοί, ούτως ώστε το ολοήμερο σχολείο που φανταζόμαστε όλοι, να είναι χρήσιμο και για τα παιδιά, για την παιδαγωγική τους ανάπτυξη αλλά χρήσιμο και για την κοινωνία, διότι σε αυτές τις κρίσιμες μέρες θα βοηθήσει πάρα πολύ τις οικογένειες που εργάζονται έτσι ώστε να έχουν μια ουσιαστική εκπαίδευση τα παιδιά και να μην είναι σε άλλους χώρους και να δημιουργούνται τόσες πολλές δυσκολίες στις οικογένειες.