Στο μικροσκόπιο της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών, τέθηκε το ύψος των εξωδίκων προστίμων και των στρεβλώσεων που παρατηρούνται λόγω της εγκατάστασης και λειτουργίας του συστήματος φωτοεπισήμανσης, στην παρουσία του ίδιου του Υπουργού αλλά και εκπροσώπων της Αστυνομίας και των σχετικών Αρχών και Τμημάτων που εμπλέκονται στο όλο ζήτημα.
Ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών, βουλευτής της ΔΗΠΑ-Συνεργασία, Μαρίνος Μουσιούττας, έθεσε σειρά θεμάτων ενώπιων των αρμοδίων, τα οποία χρήζουν μελέτης και βελτιωτικών αλλαγών, οι οποίες, ωστόσο, όπως είπε, δεν επηρεάζουν την οδική ασφάλεια των πολιτών.
Μεταξύ άλλων, ζητήθηκε, να γίνονται οι νενομισμένες διαδικασίες στην εγκατάσταση κινητών καμερών στους δρόμους, ώστε οι πολίτες να μην νιώθουν ότι «εγκλωβίζονται» με οιονδήποτε τρόπο από τις παραβάσεις που αναφέρονται από χειριστές κινητών καμερών.
Σύμφωνα με τον κύριο Μουσιούττα, ζητήθηκε επίσης, επανεξέταση στο θέμα του προστίμου των €300 και τριών βαθμών ποινής για παράβαση του κόκκινου σηματοδότη, για μείωσή του.
Στο τραπέζι, τέθηκε και η μείωση των ποινών των 150-200 ευρώ σε παραπτώματα όπως ζώνη, κράνος, τηλέφωνο σε 100-150 ευρώ και εάν υπάρχει επανάληψη του σφάλματος το ποσό αυτό να διπλασιάζεται.
Εξετάστηκε επίσης, η εξαγορά των βαθμών ποινής μιας μονάδας αλλά και ο χρόνος εξέτασης των ποινών από το δικαστήριο σε οδηγούς που χρεώθηκαν με 12 βαθμούς ποινής. Ζητήθηκε, επίσης, να γίνει επαναξιολόγηση του χρόνου μεταξύ της καταγγελίας και της επίδοσης της ποινής του παραπτώματος.
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής και βουλευτής της ΔΗΠΑ-Συνεργασία, έθεσε επιτακτικά την ανάγκη για βελτίωση των οδικών σημάνσεων και ζήτησε από το Υπουργείο Μεταφορών να δει πιο θετικά την εφαρμογή χρονοδιακόπτη στα φώτα τροχαίας, υπογραμμίζοντας ότι τα δύο αυτά μέτρα θα βοηθήσουν στην οδική ασφάλεια των πολιτών.
Με όσα ακούσαμε, είπε, από Υπουργό και αστυνομία, θα γίνει μια επαναξιολόγηση του συστήματος ωστόσο θα διατηρηθεί ο αποτρεπτικός χαρακτήρας της νομοθεσίας. Θέλουμε, είπε ο κύριος Μουσιούττας, να γίνουν ενέργειες που θα άρουν τις στρεβλώσεις στα πλαίσια του πρώτιστου στόχου της οδικής ασφάλειας στους κυπριακούς δρόμους.