Συνεχίσαμε σήμερα στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας την κατά άρθρο συζήτηση για τη νέα αξιολόγηση των μαθητών, όπου το σχετικό νομοσχέδιο θα πάει στην Ολομέλεια για ψήφιση πριν τις καλοκαιρινές διακοπές της Βουλής.
Το ουσιαστικό που μπορούμε να πούμε σήμερα, είναι ότι είναι ένα μαθητοκεντρικό σύστημα που θα εδράζεται στην διαμορφωτική αξιολόγηση και στη συνεχή ανατροφοδότηση τόσο των μαθητών αλλά και των εκπαιδευτικών.
Η διαφάνεια που πρέπει να υπάρχει διασφαλίζεται μέσα από τους κανονισμούς, και το αδιάβλητο των εξετάσεων, στο τέλος της χρονιάς, με τις σχετικές εγκυκλίους που θα εκδίδει το Υπουργείο Παιδείας. Όσον αφορά τις διάφορες μορφές εναλλακτικής αξιολόγησης εκεί διασφαλίζεται ότι θα λειτουργούν ομοιόμορφα σε όλα τα σχολεία με την κεντρική καθοδήγηση και επιθεώρηση του Υπουργείου Παιδείας.
Ένα δεύτερο θέμα που συζητήσαμε είναι η αγορά υπηρεσιών από εκπαιδευτικούς. Αυτό το τεράστιο θέμα επιλύεται με την σχετική εισήγηση που θα παρουσιάσει η Υπουργός αύριο στο Υπουργικό Συμβούλιο για έγκριση. Όπως γνωρίζουμε υπήρχαν δεκατέσσερα προγράμματα με διαφορετικές μορφές και χωρίς κανένα ουσιαστικό έλεγχο. Στα δύο πρώτα προγράμματα του Δράση αλλά και των προαιρετικών ολοήμερων σχολείων που αφαιρούν τον πρωινό χρόνο, θα δίνεται μια σύμβαση στους εκπαιδευτικούς με βάση τους καταλόγους διορισίμων και διοριστέων, που είναι μια εισήγηση που προάγει τη διαφάνεια και την αξιοκρατία. Όσοι εκπαιδευτικοί εργάζονταν σε αυτά τα προγράμματα θα συνεχίσουν την εργασία τους όπως ήταν στόχος όλων.
Στα υπόλοιπα δώδεκα προγράμματα θα δοθεί μια σύμβαση εργασίας μισθωτού με όλα τα δικαιώματα που μπορούν να έχουν οι εργαζόμενοι με βάση τις αποφάσεις του δικαστηρίου και την ίδια ώρα θα γίνει ένας διάλογος για αναβάθμιση και αναδιάρθρωση αυτών των υπολοίπων προγραμμάτων, ούτως ώστε μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου να υπάρχουν τα νέα προγράμματα με την νέα τους αναβαθμισμένη εκπαιδευτική μορφή.
Εδώ να σημειώσω ότι ήταν μεγάλη επιτυχία το ότι συμφώνησαν η ΠΟΕΔ, ΣΕΚ και ΠΕΟ δηλαδή οι συνδικαλιστικές οργανώσεις που εκπροσωπούν αυτούς τους δυόμιση χιλιάδες εργαζομένους.
Τέλος σημειώνω με ικανοποίηση, ότι αρκετές από τις θέσεις και στα δύο θέματα της Δημοκρατικής Παράταξης – Συνεργασίας, έχουν υιοθετηθεί από την Υπουργό και τους συνεργάτες της και συμπεριλαμβάνονται μέσα στα νομοσχέδια και στην πρόταση που θα πάει για έγκριση από το Υπουργικό Συμβούλιο. Να σημειώσω με ικανοποίηση ότι δύο μεγάλο θέματα που ταλάνιζαν την παιδεία μας, τόσο η αξιολόγηση των μαθητών – πρώην τετράμηνα- αλλά και η αγορά υπηρεσιών στην εκπαίδευση ρυθμίζονται ικανοποιητικά σε μεγάλο βαθμό και αξίζουν τα εύσημα στην Υπουργό και στους συνεργάτες της. Το σημειώνουμε με ικανοποίηση και ευχαριστίες. Σίγουρα κάποια προβλήματα θα μείνουν και θα έχουμε την εποικοδομητική διάθεση να τα λύνουμε στην πορεία.
Με δική μας παρέμβαση μετά το καλοκαίρι θα αρχίσει η συζήτηση για τα θέματα της ειδικής εκπαίδευσης. Είναι το επόμενο μεγάλο θέμα που θα το δούμε με σχολαστικότητα και αισιοδοξώ ότι θα λυθεί.