Μετά το πέρας της συνεδρίας της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής και την παρουσίαση από την Υπουργό Παιδείας του νέου συστήματος αξιολόγησης των μαθητών/τριών στη Μέση Εκπαίδευση, ο βουλευτής της ΔΗΠΑ-Συνεργασία, εξέφρασε την ικανοποίηση της Παράταξης για το τελικό αποτέλεσμα ώστε να αντιμετωπιστούν οι κοινές προκλήσεις για το καλό των μαθητών και των μαθητριών μας, επισημαίνοντας ότι αρκετές από τις προτάσεις μας υιοθετήθηκαν στο νέο σύστημα του θεσμού των τετραμήνων.
Αυτούσιες οι δηλώσεις του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου της ΔΗΠΑ-Συνεργασία:
«Είχαμε σήμερα την παρουσίαση από την Υπουργό Παιδείας του νέου συστήματος αξιολόγησης των μαθητών/τριών μας στη Μέση Εκπαίδευση. Είναι εξαιρετικά σημαντικό και συγχαίρουμε την Υπουργό γιατί μέσα σε πολύ λίγο χρονικό διάστημα κατάφερε μαζί με τους συνεργάτες της, να μας παρουσιάσει ένα νέο σύστημα αξιολόγησης των μαθητών/τριών σε αντικατάσταση των γνωστών τετράμηνων με τα πολλαπλά προβλήματα που είχαν και με τις δυσμενείς επιπτώσεις στους μαθητές μας και το εκπαιδευτικό μας σύστημα.
Ως Δημοκρατική Παράταξη – Συνεργασία χαιρετίζουμε με ικανοποίηση την παρουσίαση της Υπουργού και επισημαίνουμε ότι αρκετές από τις προτάσεις μας μπήκαν στο πρόγραμμα του νέου Προέδρου της Δημοκρατίας και βρίσκονται στο νέο σύστημα αξιολόγησης.
Οι βασικές αρχές του νέου συστήματος είναι η συντρέχουσα αξιολόγηση, η συνεχής ανατροφοδότηση και η ενίσχυση των μαθητών. Η αξιολόγηση θα είναι ενιαία και συστηματική. Η αξιοπιστία και η εγκυρότητα είναι από τα βασικά χαρακτηριστικά του νέου συστήματος. Θα πρέπει να τονίσουμε ότι θα χρειαστεί αρκετή δουλειά για να υλοποιηθεί το νέο σύστημα από όλους όσους θα συνεργαστούν για την υλοποίηση του.
Επιπρόσθετα επισημάνουμε το σύστημα εντοπισμού των ελλείψεων των μαθητών/ τριών για να μπορούν να τις καλύψουν στην συνέχεια. Η αξιολόγηση των μαθητών/τριών θα προάγει την κριτική σκέψη και τη δημιουργικότητα για να μπορούν να αναπτύξουν τόσο τις γνώσεις αλλά και τις δεξιότητες τους.
Η ομοιομορφία της εξέτασης είναι ένα ακόμα χαρακτηριστικό. Επισημαίνουμε τη συνεχή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών αλλά ταυτόχρονα θα πρέπει να επιμορφωθούν οι γονείς και τα παιδιά για να γίνουν κοινωνοί του συστήματος και να ξέρουν που βαδίζουν σε όλη τη σχολική χρονιά.
Τέλος επισημάνουμε την εισαγωγή του επαγγελματικού προσανατολισμού στα παιδιά από την πρώτη γυμνασίου, ούτως ώστε η καθοδήγηση και η επιλογή τους από την πρώτη γυμνασίου να είναι αυτή που πραγματικά θέλουν και όχι επιλογή τελευταίας στιγμής.
Εμείς θέλουμε τους μαθητές/τριες να γνωρίζουν τί επιλέγουν μετά την τρίτη λυκείου και όχι να ακολουθούν παθητικά είτε τον συμμαθητή τους ή τον φίλο τους. Είναι ουσιαστικό οι μαθητές μας να τελειώνουν το γυμνάσιο και λύκειο και να μπορούν να στέκονται στα πόδια τους.
Αναμένουμε επίσης να μειωθούν τα απογευματινά φροντιστήρια. Σίγουρα δεν θα τα εξαλείψουμε αλλά η μείωση των ιδιαιτέρων μαθημάτων τα απογεύματα είναι ένα ουσιαστικό σημείο που θέλουμε με αυτό το σύστημα να καταφέρουμε.
Τέλος αναμένουμε τη διεύρυνση των τεχνικών σχολών. Η οικονομία μας απαιτεί αυτή τη στιγμή περισσότερους απόφοιτους από τις τεχνικές σχολές.
Ως Δημοκρατική Παράταξη – Συνεργασία θα εργαστούμε εποικοδομητικά και θετικά ώστε να ψηφιστούν οι τροποποιητικοί κανονισμοί για το νέο σύστημα αξιολόγησης των μαθητών πριν να κλείσει η Βουλή για τις θερινές διακοπές, ούτως ώστε όλοι να γνωρίζουν από το Καλοκαίρι πριν να ανοίξουν τα σχολεία το νέο σύστημα, για να μπορέσει με θετικό τρόπο να αναπτυχθεί και να υλοποιηθεί από τις αρχές του Σεπτέμβρη».
2 ΙΟΥΝΙΟΥ 2023