Χρειάζονται ισχυρά μέτρα οδικής ασφάλειας, για την επίτευξη του στόχου μηδενικών θανάτων στους δρόμους της ΕΕ έως το 2050, με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να αποστέλλει στα κράτη μέλη προσχέδιο προτάσεων κυρίως ως προς την αυστηροποίηση της έκδοσης και ανανέωσης αδειών κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με τον βουλευτή της ΔΗΠΑ-Συνεργασία, Μαρίνο Μουσιούττα, πρόεδρο της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών, οι εν λόγω προτάσεις οι οποίες μελετώνται και θα απαντηθούν και από την Κυπριακή Δημοκρατία, αφορούν την οδική ασφάλεια, την έκδοση και ανανέωση αδειών οδήγησης και κυκλοφορίας, την διάρκεια της άδειας που προτείνεται να είναι δεκαετής, την ηλικία των νέων οδηγών, τη δοκιμαστική περίοδο για τους νέους οδηγούς αλλά και τις ιατρικές εξετάσεις που θα επιβάλλονται σε ηλικιωμένους.
Στις προτάσεις επιδιώκεται μεταξύ άλλων, ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των κρατών μελών για τους οδηγούς ενώ προβλέπεται και ενσωμάτωση των βαθμών ποινής σε τροχαία αδικήματα που θα γίνονται εντός Ευρώπης.
Την ίδια ώρα η Επιτροπή Μεταφορών της Βουλής, σύμφωνα με τον κύριο Μουσιούττα, επεξεργάζεται νομοθέτημα για λήψη μέτρων που αφορούν ξεκάθαρα τη μείωση των εκπομπών ρύπων από τις οδικές μεταφορές.
Μελετάται η απαγόρευση χρήσης ρυπογόνων οχημάτων σε συγκεκριμένες περιοχές ή κάποιες ώρες, οι οποίες θα καθορίζονται με διάταγμα του Υπουργού Μεταφορών. Στο τραπέζι και το θέμα τελών διέλευσης ρυπογόνων οχημάτων στις συγκεκριμένες ζώνες.
Όλα αυτά βρίσκονται υπό την ομπρέλα και του γενικότερου σχεδίου βιώσιμης κινητικότητας και απάμβλυνσης του κυκλοφοριακού προβλήματος με τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων όπως την ανάπτυξη του δικτύου των λεωφορείων, την αναδιαμορφωμένη πολιτική στάθμευσης, τον περιορισμό της χρήσης οχημάτων, την τοποθέτηση έξυπνων φώτων τροχαίας και άλλα.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
29 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2023